tisdag 6 januari 2009

Blandade småhopp

Tvekade in i det längsta på om jag skulle träna, eftersom natten erbjöd på extrema sömnsvårigheter. Precis som natten innan. Trodde faktiskt att jag började bli sjuk, men det verkar bara vara kroppen som är lite purken över att inte få sin sömn.
Men!
Kajsa svansade runt och ville ha coaching så här i början av sin träning, så det bar av till Skanstull med siktet inställd på ett lite lättare pass (känns som om alla mina pass i den här bloggen är av den karaktären...).
Vi började med 10 minuter på löpbandet som uppvärming.
Sen hände allt snabbt. Vi brände av teknikträning på stående rodd, push press och deadlift. Toppade med lite knees to elbows. Sen en metcon-cocktail bestående av
21 - 15 - 9 Squats/Pushups/boxjumps. Jag bröt upp både squatsen och boxjumpsen i sista ronden. Kände mig helt väck. Troligtvis för lite sömn som spökar..
Avslutade med att varva ner på löpbandet en stund och körde även 20 - 15 - 15 med viktplatta bakom nacken 20 kg.

Träningen kändes mycket bra, men min energi var inte riktigt på topp.

Inga kommentarer: