onsdag 1 juli 2009

Sista slaget....

Veckan har varit strålande. Mycket jobb, men även en hel del träning. Gym och löpning på måndagen och på tisdagen körde vi sista boxningspasset för sommaren. Det pirrade i magen, och som väntat blev det en rejäl genomkörare. Först en massa teknik, förstås, men vi avslutade med treminuters-ronder av knasiga kettlebells-övningar. Solen gassade in genom fönstren och åt upp syret i takt med att min kropp stängde av allt utom de mest basala funktioneran.
Efteråt kände jag mig som en bättre människa. Man kan säga att jag gick upp en level, precis där och då. Fick en näve erfarenhetspoäng som jag satte på Kettlebellswings. Inte på matte eller historia. Utan på att svänga en järnklump fram och tillbaka.
Enda trösten var ett se Gärling smyga in i lokalerna efteråt, som ett får på väg in i slaktfållan. Det vankades MMA på hög nivå.
På onsdagen blev det ett besök på F&S med Andrés. Vi gick lös på kettlebellsen och upprepade lite av gårdagens plågeri, men i lite mer human skala.

Inga kommentarer: