tisdag 23 februari 2010

Powerbars - det nya!


Bobby och jag
kände oss oslagbara när vi gled ner till F&S Sveavägen. Dessutom hade jag bakat delikata och nyttiga powerbars kvällen innan som jag mumsade i mig innan passet. Otroligt billigt jämfört med att köpa färdiga snusk-bars. Sen vet man ju vad som är istoppat också.


Crossfit Invictus bjöd på följande lilla rackare:

Workout of the Day:

Five sets of:
Push Press x 6-8 reps (55 kg)
Rest 60 seconds
Kettlebell Swings (24kg) x 20 reps
Rest 3 minutes;
and then,
In three minutes, complete a 400 meter run and as many double-unders as possible in the remaining time (sub for tuck jumps).
Rest three minutes and repeat for a total of five cycles.

Löpningen utfördes på bandet och trots att vi kämpade med näbbar och klor blev dom snodda under två av ronderna. Ersatte med rodd istället. Blev en liten viking-twist på det hela!

Vi avslutade med Bent Over Row 3x10 på 60 kg, tätt följt av schlacktplatte 3x10 20 kg + medicinboll på magen.
På det hela ett fantastiskt pass. Jag saknar nästan ord.
Det har jag mina powerbars att tacka för.
Tack. Tack.

Inga kommentarer: