måndag 22 februari 2010

Workout of Yesterday

Även om jag inte plitat ner mina förehavanden på länge har det flutit på bra med träningen. En smärre förkylning förra veckan höll mig i schack ett par dagar, men annars ett bra momentum. Var till och med och provade klättring i helgen. Det är kanske andra gången i mitt liv jag klättrar utan att ha en trädkoja som mål. Riktigt skoj var det i alla fall. Armarna fattade eld under vissa delar av klättringen, vilket försvårade det hela något. Min teknik kan väl bäst beskrivas som rudimentär, men det ska gå fort i början har jag blivit lovad och jag räknar med att snart flyga fram mellan lederna.
Fick bekräftat vad jag länge misstänkt: det frodas en viss elitism i klättersvängen. Men det är ju kanske inget att förvånas över, det rör sig ju i grund och botten om en klassisk nördkultur. Och där kan man ju som bekant ofta få avnjuta en härlig blandning av social inkomptens och social darwinism som är totalt motsägelsefull.

Dagens workout är tagen från gårdagens workout från Crossfit Invictus.
Värmde upp med löpning 10 min.

Workout of the Day:

Rounds of 50, 40, 30, 20 and 10 reps for time of:
Kettlebell Swings (16 kg)
Anchored Sit-Ups

Tid: 10:50

Deadlift 3x10 75 kg
Bent Over Row 3x10 55 kg
Avslutade med 5 min. intervallspring på 11/15


Inga kommentarer: