torsdag 30 september 2010

Live every week like its Sharkweek!

Det var ju oerhört längesen jag skrev nått i den här bloggen. Betyder inte på nått sätt att jag legat på sofflocket och pillat navel. Under våren/sommaren var det Crossfit Invictus som gällde, men nu framåt hösten känns det som om det kan vara dags för lite rejälare doningar... Jag ju även insett att jag är ganska klen för att träna så pass ofta som jag gör. Lite kan jag väl skylla på att jag vägrar ge mer än sjuttio procent i någon övning, men faktum kvarstår.
Lösningen är att börja lyfta tungt helt enkelt. Så Jompert och jag har kört igång med Starting Strength, vilket betyder tre pass i veckan där vi håller käft och lyfter stång. Programmet är lika enkelt som djävulskt

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Press
5x3 Power cleans

Bara att köra på och öka vikten när den nuvarande känns för bekväm...
Min ambition är att peppra dagarna mellan Starting Strength med löpning och lite lättare CF.

Och just det. Jag äter bara bark och grus nuförtiden. Precis som ett litet barn.














UPDATE UPDATE!

Eftersom Jompa dragit sig ur vår playdate tvingades jag springa en sväng istället. Samma gamla vanliga runda runt Aspudden/Vinterviken. Ca 5 km. Tröstade mig med att ladda ner Nike + GPS för att hålla koll på vart jag höll hus.
Döm av min glädje när jag efter avslutat pass fick ett peptalk av Tracy Jordan i öronen!

Inga kommentarer: