tisdag 16 juni 2009

KB-mania...

Det blev lunchträning på friskis idag. Inte fy skam om det inte varit en så genomusel anläggning. Full av folk som dräller omkring i flipflops och petar på maskinerna.
Själv stegade jag in till tonerna av Hatebreed och gick fram och skakade hand med samtliga motionärer. Sade vänligt men bestämt åt dem att de inte under några omständigheter fick titta på mig så länge jag befann mig i salen. Naglade fast dom med blicken tills dom vek ner.
Sen blev det 10 minuter på löpbandet. Uppvärmning.
Kettlebellsen kallade så jag blåste av 3x10 enhands-swings (ja, per näve).
Efter det cleans med dito. 3x10.
Knees to Elbows varvat med Bent over Row. Gjorde några övningar med viktplatta. Situps.
Jag skrek högt rakt ut. Folk tittade intensivt åt motsatt håll. Någon slags vakt kom ner och bad mig lämna lokalen. Övervägde att ställa till en scen. Kände mig istället gammal. Gick tillbaka till jobbet.

Inga kommentarer: