tisdag 9 juni 2009

Right in the kisser!

Hann med en löprunda runt vinterviken på måndagkvällen. Regnet låg och tvekade i luften hela tiden men det gjorde inte så mycket. Börjar kännas bra som nu. Unnade mig 20 minuter på spikmattan efteråt.
Idag har vi kört första boxningsträningen. Det är ju bara en timme, så det känns rätt lagom. Vi värmde upp och drillade sen tekniker och körde lite mitsar. Avslutade med en fantastiskt jobbig studsa medicinboll i marken-övning. Ett tag trodde jag det brann i axlarna. Måste vara bra.

I morgon blir det ingen lunchträning, eftersom det vankas lunchbio. "Terminator - Salvation" som skall ses, trots ljummen kritik. Eller usel, egentligen. Jaja, det ingår ju i jöbbe. Kanske orkar masa mig iväg på morgonen till Friskus. Det skulle se ut det.

Igår inhandlades även ett par nya jeans. Raw Denim.



Dom har aldrig sett en droppe vatten - och så skall det förbli. Dom här rackarna skall jag gå in till perfektion. Ingen tvätt. Ingen nåd. Det kommer vara lite som ett förhållande. Ups and downs. Men vi kommer slita på, jag och mina väldigt blåa jeans. Tills en dag, när vi upptäcker att vi inte längre vet var den ena slutar och den andra börjar. Vi kommer avsluta varandras meningar och ibland avsäger vi oss sociala engagemang för att bara vara hemma tillsammans. Och mysa. Sen, kanske, kommer jag sänka mig ner i ett fesljummet bad. Med brallorna på. Ömt skrubba dom små liven med ett milt shampoo. Sen vanka omkring tills dom är torra.
Och då kommer jag få skörda frukten av mitt slit.
Ett par perfekt slitna jeans!

Inga kommentarer: