torsdag 20 november 2008

Nu är det dags för klarspråk!

Efter att ha gått runt och snorat i nästan en vecka kände jag att det var dags att testa att träna lite lätt. Är fortfarande lite snuvig så jag höll en ganska lugn nivå där jag inte pressade kroppen för mycket. En lite mer avancerad uppvärmning skulle man nästan kunna säga.

Körde hopprep som uppvärmning. Använde skor med tunn sula och kände såklart inte alls av benhinnorna... Stretchade en del också, speciellt vänster axel som är riktigt stel. Behöver verkligen sätta hårt mot hårt när det gäller den där liraren.

Sen körde jag lugnt och försiktigt:
3 set 10 x 40 kg Hang Power Cleans
3 set 10 x 40 kg Shoulder Press
1 set 10 x 60 kg Zercher Squats
2 set 10 x 40 kg Zercher Squats
3 set 20 x 20 kg "viktplatta bakom nacken"

Varvade hela tiden med hopprep för att hålla uppe flåset, men tog det lugnt eftersom jag kände mig lite lätt i knoppen emellanåt. Avslutade passet med lite nacklyft samt att göra bort mig på en pilatesboll. Tänkte göra lite situps, men ramlade av. Lyckades släta över det genom att få det att se ut som en del av övningen.

Jag har sett att det körs "Viking Helen" kors och tvärs här på bloggarna, och jag är jävligt sugen på att sätta tänderna i den när jag studsat tillbaka. Kommer mig osökt att tänka på Persbrandt.

1 kommentar:

johan sa...

Bra jobbat. Du är snart tillbaka om du fortsätter så här. Viking Helen go go go