måndag 24 november 2008

Viking Helen

Eftersom formen börjar komma tillbaka till det normala (!), så bestämde jag mig för att traggla igenom "Viking Helen" som jag sett fram emot. Jag kom tyvärr inte iväg till gymmet förrän på kvällen vilket innebar att det var fullsmockat med andra friskvårdare som gick och drog lite håglöst i mina vikter. Jag ångrade mig för en stund eftersom det kändes som jag skulle få vänta lite väl mycket på de mer attraktiva redskapen. Jag började istället värma upp med hopprep 5 min, rodd 5 min samt 2x10 pullups/dips/squats. Men när jag var klar med det blev jag så fruktansvärt sugen på att dra av VH att jag bestämde mig för att köra i alla fall. Lite oroande att mitt uppvärmningspass innehöll både rodd och pullups, men det fick bära eller brista.
Sagt och gjort:

400 m rodd
21 swing med 24 kg hantel (såg precis att Jompert körde med 22.5 kg, vilket verkar vara korrekt vikt)
12 pullups (körde de två första seten i en helt värdelös ställning men sista i Smith-maskinen vilket var helt ok)
Tid: 13:10

Kändes ok, med tanke på att jag varit sjuk, hade dålig pullup-ställning och värmt upp med samma övningar... och just det - lite för tung hantel också.
Blev rejält slut i alla fall. Nåväl...Nästa gång...*knyter näven i fickan*

Efter detta blev det 2 x 2o kg viktplatta bakom nacken. Betydligt jobbigare än vanligt efter tidigare övningar, samt ytterliggare lite rodd.
Avlsutade med lite nackövningar samt att stå i plankan under hela "Twist of Cain". Herregud vad långdragen den var på slutet.

4 kommentarer:

johan sa...

Bra jobbat mannen!! Inte lika bra jobbat som jag...men fortfarande bra :)

Jon Ivmark sa...

Vill inte vara den som är den (men vet mycket väl att jag är det), men det är faktiskt 55 lb = 25 kg som är rekommenderad vikt om man kör med hantel.

Bra jobbat hur som!

Rob sa...

Ahaa! Tack Jon för det uppklarandet! Ja, Johan då får vi väl anse ditt resultat som ogiltigt?

johan sa...

HA HA HA! Hårt liv