tisdag 11 november 2008

Springa i skogen...

Eftersom jag inte är hemma utan gör mig ärenden på annan ort blir det ingen avancerad träning idag. Joggade en liten slinga i skogen. 4.59 km enligt gpsen, med tiden 22:40. Men den kan vara ganska opålitlig. Hyfsat kuperad terräng, men det gjorde inget alls utan det var en fröjd att lubba lite i naturen. Hade björnberedskap hela tiden, men dom verkar ha gått och lagt sig. Dom latmaskarna.

Min vänstra benhinna har börjat protestera, men det är inget att gnälla över här.
Eller jo, varför inte. Problemet uppstod i samband med intensivt hopprepande. Funkade fint när jag körde barfota, men när jag hoppade i springskor small det till direkt... WTF?
Det är ju som att hoppa med små ballonger på fötterna. Borde ju vara hur rart som helst för benhinnorna. Men ok - two can play that game. Hädanefter blir det hopprep i början av varje pass. I träningsskor.
Det gäller att visa kroppen vem det är som styr skutan.

6 kommentarer:

Bear sa...

Haha, roliga inlägg var det här! Välkommen till nätträningen!

johan sa...

Det gäller snarare att visa kroppen vem som tror att han styr skutan.

Bra jobbat med skrivandet, ser med spänning fram emot de första video posterna, kanske på ett handstående????

Rob sa...

Videoposter kommer defintivt bli ett stående inslag. Funderar på att montera kameran på huvudet när jag kör mina inverted burpees. Kan bli intressant, samt dölja min haltande teknik...

Rob sa...

Tack för välkomnandet, Bear. Ska försöka uppdatera efter varje träning... inbillar mig att det kommer främja min kontinuitet.

Jon Ivmark sa...

Skoj med ny blogg! Är väl dags för mig att starta en snart också, verkar vara obligatoriskt nuförtiden?

Rob sa...

Ja! Bloggar man inte finns man inte. Eller var det tvärtom?