måndag 10 november 2008

Bad case of the mondays...

Kroppen ville inte riktigt släppa taget om helgen, men jag kom i alla fall iväg till gymmet på eftermiddagen.
Dagens WOD involverade ju något så härligt som inverted burpees vilket i sin tur innebar att stå på händer. Något jag aldrig kommit mig för att lära mig av någon anledning. Så jag bestämde mig för att besöka en skön gammal fjälla i stället:

Helen
400 meter på löpbandet
1.5 pood kettlebell swings x 21 (körde med en 24 kg hantel istället då SATS ju inte sportar kettlebells...)
Pull-ups x 12

3 ronder av detta. Gnäll dig igenom for time!

Värmde upp med hopprep och lite streching. Squats med kvastskaft för att rätta till min konstiga axel. Misstänker att det ligger ett underutvecklat foster där inne någonstans och hindrar mina rörelser...
Allt började bra, men vid pull-upsen stötte jag på patrull då ställningen på SATS Telefonplan måste ha designats av en person som aldrig hört talas om en pull-up. Så jag fick tillbringa ett par minuter med att försöka lista ut hur man skulle kunna köra, men det gick fan inte. Så det blev en usel tid och trista pull-ups som inte alls kändes bra. Varför smäller dom bara inte upp en stång i taket?
Tiden blev rekordusla 16:39.

Efter detta var jag fast besluten att köra slut på mig på något annat sätt och gick över till shoulderpress. Körde med 50 kg så snabbt jag kunde. Det blev tre set med 8-5-4 reps. Kutade sen iväg och körde en övning som jag inte vet riktigt vad den heter, jag kallar den "viktplatta bakom nacken". Jag håller en viktplatta (20 kg) framför brösten och lyfter den sedan upp över huvudet och bakom nacken - suprise!. Inbillar mig att det är en bra övning, jag blir trött som fan i alla fall av det. Både cardio och hela överkroppen. Jag varvade i alla fall 20 reps med viktplattan med 20 snabba squats. Tre ronder av denna cocktail of pain.
Toppade med lite nackträning, stog lite i plankan varvat med armhävningar och körde lite på roddmaskinen.
Ett rätt okej pass. Inget att ringa och väcka polarna för kanske. Surt på starten bara.
Kan ingen bygga ett jävla gym snart?

Inga kommentarer: