onsdag 22 april 2009

I just want to see the boy happy...

Ingen lunchträning pga. ljudläggning. Fick istället gratis lunch vilket smakade plånbok + mage.
Efter jobbet sopade jag i mig lite grönsaksröra, lade kycklingfiléer i marinad och spelade lite Guitara Hero en stund. När jag nästan grät av frustration och det kändes som magen smält lite av maten sprang jag ett varv. Vid hemkomsten blev det extrem multitasking:
1. Kettlebell (swings, bent over row, clean, shoulderpress)
2. Grill av ovan nämnda filéer.
3. Research av Rallarsving eftersom jag och Jompert ska leverera ett Brottogram på lördag.
4. Renderade ett par pass som inte blivit klara på jöbbe.

Så ska det se ut!

Har äntligen införskaffat en spikmatta. Nu jävlar är det slut på sötebrödsdagarna! Aldrig mer skall jag vila på en slät bädd. Hoppas de ska hjälpa mot mina sömnproblem.
Har hört att det gör så fruktansvärt ont att kroppen helt enkelt "stänger av" och man somnar. Av ren självbevarelse.
Enkelt. Smärtsamt. Genialt!

2 kommentarer:

Bear sa...

Tänker du sova på en spikmatta? WTF!?

Rob sa...

Jepp! Det är det nya, tydligen.

Jag har kört ett par nätter nu, och tamejtusan om det inte funkar. Man kryper helt enkelt ner med spikmattan i sängen. Lägger sig tillrätta och väntar. Först gör det lite ont, sen börjar det bli lite varmt, som om man varit för länge i solen ungefär. Kroppen (min i alla fall) börjar på ngt mysko sätt stänga ner sig, och efter ungefär en kvart är det bara att hiva bort mattan ooch hoppa på sömntåget. Det rekomenderas inte att somna på spikarna. Skall tydligen göra ont när man vaknar.

Sen är det ju visserligen inte riktiga spikar, utan plastpiggar, som man ligger på.
http://www.shaktimattan.se/

Nästa steg är såklart att bygga en egen spikmatta.