torsdag 2 april 2009

Made of WOD

Tänkte att det var dags att kliva på WOD-tåget igen...
Såg att det var en riktig stänkare idag, och med glödande blick klev jag ner på Friskis & Svettis. Kände mig som om jag brann inombords. En blåvit låga som slickade mitt innanmäte. Småbarn började gråta när jag stövlade förbi. Katter reste ragg och fräste. Folk drog sig undan, helt enkelt. Värmde som vanligt upp med tio minuter löpning. Sen var det:

Three rounds for time of:
21 L-Pull-ups ( sub till vanliga sketna ful-pullups)
15 ft. L-rope climb, 3 ascents (WTF? Vem har ett rep på gymmet? Tror dom att man bor i skogen eller? Sub till 5 (!) Towel-pullups)

Mycket pullups, alltså. Körde igång och brände av första rundan obruten. Sen slocknade den inre lågan ganska hårt och jag blev tvungen att bryta upp det hela i mikroskopiska delar och slutade på 10:12.

3 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Standardutbytningen är faktiskt 15 (!) towel pullups. Men det är lite väl hårt tycker jag.

Har dock två rep på gymmet :)

Rob sa...

Två rep på gymmet? Skicka genast över ett av dom till Friskis Skanstull!
Hade jag subbat till 15 Towel Pullups hade jag nog hängt kvar där än och slitit... Grymt jobbigt för tassarna!

Martin Altemark sa...

The real thing var också rätt jobbigt för tassarna. Och musklerna. :)

Repen = trapprep på clas ohlsson (typ 300 spänn för 5m) + två slangklämmor. Som hittat!