torsdag 11 december 2008

Ancient Tool for The Modern Warrior!

Jobbade hemma idag och orkade inte ta mig bort till gymet, så det fick bli lite improv.
Löpte vanliga rundan på runt 3.7 km. 17:30.
Kändes bra även om vädret var under all kritik. Friskt i luften i alla fall.
Väl hemmavid igen påbörjades till min förvåning ett ganska ambitiöst kettlebellpass.
20x3 swings. Första ronden enhands. Sen doppelgrippe.
20x3 cleans. 10 på varje arm alltså.
20x3 stånde rodd. Samma sak där.
Försökte bränna igenom så snabbt som möjligt men struntade i tidtagning.
Avslutade med lite HSPU-träning. Gick som väntat riktigt, riktigt dåligt.

Sen har jag fått lära mig att kettlebells är helt jävla ute. Istället bör man lägga tassarna på ett par såna här:



http://www.kettlebells.nu/clubbells/

2 kommentarer:

johan sa...

Ja jävlar. Tyvärr har jag som vanligt lurat in en kamrat i att köpa träningsutrustning som har ett bäst före datum. Alla har klubba nu. Det ÄR det senaste. Didn't you get the memmo?
Ibland är livet inte rättvis. Ibland är livet som för Cesar på Expressen Fredag, man har placering 1,2 OCH 3 på utelistan.

Surt

Rob sa...

Sitter du och fylle-kommenterar?
Åkte ju ifrån dig några minuter innan det där inlägget postades... Tyckte väl du kastade långa ögon på dattan.