onsdag 6 januari 2010

Pulsklocka

Inköpte en slags klocka som tydligen ska mäta pulsen. Man sätter ett litet skärp under lökarna med en sändare på, sen kan man via ett armbandsur läsa av exakt hur dålig form man har. Oemotståndligt.
Valde den billigaste dom hade i affärn. Man vet aldrig, den kan bli liggande i kökslådan redan nästa vecka. Testade lite hemma före och märkte att jag tydligen var väldigt upphetsad över detta lilla inköp och hade en mysko hög puls.
Jag bar den i alla fall under dagens pass. Kände mig lite som en hemlig agent, med axelhölster.
Värmde upp med att springa 4 km och kollade på klockan varannan sekund. Måste sett ut som om jag hade en snar tid att passa. Pulsen låg på ungefär 140-160 med peakar ända upp till 180 när jag gjorde misstaget att köra lite intervaller. Bra eller dåligt? You tell me! Jag kan ingenting om sånt här.
Sen gav jag mig på följande lilla maräng:

Deadlift: 3x5 110 kg, 3x10 70 kg
Cable Row: 3x5 87 kg, 3x10 47 kg
One Legged Squats (med support)/Explosive Pushups 3x10
Grappler´s Circuit 20 kg 7x6 rounds

Pulsen under passet låg på ca 150-160 under övningarna. Lite högre under Grapplers.
Mellan övninarna gick den ner till kanske 130-135.

Inga kommentarer: