tisdag 12 januari 2010

Retox!

Helgen var slitsam. Många sociala förpliktelser som skulle klaras av. Roligt skulle många kanske säga.
Idag var det i alla fall bruna bananer, om man säger så. Allt kändes uppförsbacke. Jag var tvär, vrång. Svår å tas med. Svarade kort och vresigt, om alls.
Insåg att det inte funkar på en kärleksfull arbetsplats och masade mig iväg till gymmet. Värmde upp med 4 km på löpbandet. Sen Grapplers Circuit (30 kg Meh!)
Då hände något otroligt! Det strömmade onda andar ut ur min kropp! Folk runt omkring tycktes inte märka något, men helgens osunda leverne hade skapat något slags väsen under min hud som nu osade ut ur mina porer. Jag red ut stormen och lät dom hållas. Till slut ebbade det hela ut. Jag kände mig ny. Pånyttfödd. Fylld av lugn.
Jag körde lite Schlaktplatte och magövningar, hummade lite för mig själv och spankulerade tillbaka till kontoret.

Inga kommentarer: