måndag 4 januari 2010

Nytt år och nya tag...

Nu får man nog ändå inse att det blivit ett helt nytt år. Så här dags kommer även de vanliga tankarna om förändring vad gäller dryckesvanor, träning och umgänge. Efter en del grubblande bjuder mitt nya år på följande förändringar i mitt liv:

1. Alltid svara i telefon. Är det nån som bemödar sig med att ringa så är det min förbaskade skyldighet att plocka upp luren! Vad kan hända? Varför känner jag sånt obehag av att tala i telefon? Jag bröt tyvärr det här löftet redan på nyårsdagen.


2. En förödande kontinuitet vad gäller kost och träning. Jag kommer leva på nötter, pinnar och grus - precis som små barn! Dessutom skall det tränas kors och tvärs, i tid och otid.




Ja, det var väl det...
Även om jag smygtränat lite under mellandagarna kändes det som om det var idag allt började. Eftersom Jompert börjat köra "Warpspeed Fatloss" nu idag så blev jag inspirerad och tänkte hänga med lite på träningen. Dieten innehåller för lite sedimentära bergarter för min smak, så den hoppar jag nog över.

Dag 1 av denna sexdagars cykel var som följer:

"Strength Zone"
Front Squat 60 kg 3x5
Dumbell Row 24kg 3x5

"Transition Zone"
Jump Squats 20 kg 3x10
Dumbell Row 20 kg 3x10

"Burn Zone"
One legged Squats/Pullups 3x10 60 s. vila mellan seten

"Metabolic Zone"
Jumping Jacks (30s)
Jump Rope Recovery (90s)
Single Leg Burpees (30s)
Jump Rope Recovery (90s)
Moutain Climbers (30s)
Jump Rope Recovery (90s)
Kettlebell Swings (30s)
Jump Rope Recovery (90s)
(Jump Rope Recovery subbad mot jogg på stället...)

På det hela kändes det alldeles utmärkt. Eftersom det var lite av en första dejt, blev det att man kände lite på övningarna och kanske "inte gick hela vägen".
Men nästa gång blir det ett besök i bingen!
Kul att testa ett nytt upplägg även om det som vanligt är trångt om utrymme på F&S.
Det här får vi ta å göra om!



Inga kommentarer: